Uddevalla GK

Om Oss

Uddevalla Golfklubb är en bana med en modern och underhållande design i absolut toppklass. Kanske rent av en av de mest intressanta och roligaste banorna på Västkusten. Vi är övertygade om att våra högklassiga greener, våra fina fairways och den fantastiskt roliga bandesignen gör att du kommer att tycka att vår bana är trevlig.

Här får spelsinnet leka, kluriga greenområden gör att bra närspel premieras. Inte för svår inte för lätt oavsett om du är hög- medel- eller låghandikapare.

Du får utlopp för din tävlingsinstinkt, antingen mot dig själv eller tillsammans med andra – eller helt enkelt en skön promenad med klubba och boll.

Banan är belägen 5 min. från Torps köpcentrum. Passa på att kombinera ditt besök på Torp med en trevlig runda hos oss på Uddevalla Golfklubb.

Den inbitne golfaren skulle spela Mount Everest om någon satte en flaggpinne på toppen.

Pete Dye

Amerikansk golfbanadesigner och medlem i en familj av bandesigners.