Friskvård

Fixa friskvårdsbidraget direkt i Min Golf

Golf är friskvård! Ja, det vet ju vi som spelar.

Men visste du att du kan få ut all information som krävs för friskvårdsbidraget i Min Golf?

Min Golf är enklaste sättet att betala

För varje betalning du gör i Min Golf får du ett, för friskvård, väl utformat kvitto vare sig det är din årsavgift en greenfee eller något annat du betalar.

I de flesta fall räcker det med detta kvitto men kanske har du en arbetsgivare som kräver att personnumret ska finnas men på kvittot. Ingen fara även det går att lösa.

Så får du fram underlag med personnummer

En del företag kräver att ditt personnummer står på dina kvitton när du ansöker om friskvårdsbidrag. För alla golfare med golf-id är det lekande lätt att få fram underlaget på mingolf.se.

Logga in med ditt Golf-ID, klicka på »Mina inställningar« i sidomenyn och sedan på ”Sekretess & Nix”. Längst ner på sidan klickar du i kryssrutan under rubriken »Visning av personnr. på mina kvitton för friskvårdsbidrag«. Om du inte kan kryssa i rutan betyder det att du inte har ditt personnummer registrerat i GIT (Golfens IT-system) – i sådant fall kan du kontakta din hemmaklubb så hjälper de dig att registrera ditt personnummer.

När du har klickat i rutan kommer alla dina fakturor som är skapade via Min Golf och alla betalningar som du gjort på Min Golf, Min Golf Bokningsapp och Golfterminalen visa ditt personnummer och alltså direkt kunna lämnas in som underlag för friskvårdbidraget. Du kan när som helst ändra dig och ta bort visning av ditt personnummer på dina kvitton och fakturor genom att kryssa ur kryssrutan.

Vad kan du göra med friskvårdsbidraget?

Det här är de golfaktiviteter som du kan använda för den summa din arbetsgivare godkänt:

* Golfträning, som nybörjarkurser, golfkurs, golflektioner (under 1 000 kr per tillfälle) och rådgivning i kost- och motionsfrågor.
* Egen träning på driving range (rangebollar och rangekort).
* Års- eller säsongskort för korthålsbana, träningsanläggning eller träningsområde.
* Spelavgift (årlig avgift för golfspel, ej medlemsavgift).
* Greenfeeavgifter (under 1 000 kr per tillfälle)
* Deltagar- och startavgifter i golftävling (under 1 000 kr per tävling).

Läs mer om friskvårdsbidraget på golf.se

Jag hade en underbar upplevelse på golfbanan idag. Jag gjorde ett hål i ingenting. Missade bollen och sänkte divoten (hålet i marken efter slag).

Don Adams

Amerikansk skådespelare och golfare