Golfa Schysst!

Tips på hur du golfar schysst!

I serien “Golfa schysst” får du smarta tips på hur du kan bidra till roligare golf för alla – dig själv, dina spelkamrater, banpersonal och andra på golfbanan. Till exempel att ta hand om banan, spela snabbt utan att stressa och bra rutiner för säker golf.

Filmerna har undertexter.

Spela säker golf

Både boll och klubba är hårda och rör sig med hög hastighet. Du behöver därför se till att ingen riskerar att bli träffad. Så här gör du för att spela säkert.

Var rädd om banpersonalen

Det är banpersonalen som ser till att vi får spela golf på fina och välvårdade banor. De har alltid företräde på banan. Så här gör du vid möte med arbetare.

Laga nedslagsmärken

Lagar du ditt nedslagsmärke rätt återställs gräset inom ett dygn. Så här gör du för att hålla greenerna friska och jämna!

Lägg tillbaka torvor

Tillsammans kan vi hjälpas åt att hålla banan i gott skick. Slår du upp en torva med klubban, lägg tillbaka den och trampa till så växer gräset fast igen.

Kratta bunkern rätt

Det är enklare att slå bollen från en jämn och välkrattad bunker. Så här gör du det schysst både för andra spelare och banpersonalen.

Spara tid runt green

Smarta tips på hur du kan hålla ett bättre speltempo och spara tid runt green utan att behöva stressa på golfbanan.

Var rädd om hålkanterna

Visst är det bra att kunna putta med flaggan i. Men ta ur flaggan innan du plockar upp bollen, så riskerar du inte att skada hålkanten.

Rubrik